Creativi-tijd: Aquarel

28 Dec

Voordat ik ben bevallen zat ik volledig in de creatieve zone. Helaas pindakaas heb ik nu een pak minder tijd om die creatieve uitspattingen te onderhouden, maar elke minuut dat ik heb benut ik aan knippen, plakken, schilderen of naaien (en tv kijken, oepsss).

Enkele weken geleden vond ik op Pinterest (natuurlijk, where else?) inspiratie om te gaan aquarellen. Ik ben niet meteen een tekentalent en dus schilderen ligt ook niet direct in mijn straatje, maaaaarrrrr ik kon niet weerstaan (wanneer kan ik dat wel?)! Hupla, naar de winkel dus om mezelf een schildersetje aan te schaffen en te beginnen prutsen.

Eerst een stap-voor-stap tekentutorial volgen (thank God voor het bestaan van tutorials!).

IMG_2651

En dan… Waterverven!

Niet echt vergelijkbaar met het waterverven zoals in die goede oude tijd (lees: de kleuterschool). Best moeilijk. Heel erg moeilijk eigenlijk. Super super moeilijk om eerlijk te zijn. Nog veel (oefen)werk aan de winkel! Maar o zo fijn.

En kijk (kwijl kwijl) eens naar die fantastische Pinterestinspiratie!

Bloemen

Veren

Annemette Klit

Vlinders

Pinterest Lieverland Aquarel

En naast die prachtige schilderingen kan je op Pinterest ook nog mooie sfeerbeelden vinden. En die hebben me volledig over de streep getrokken…

sfeer.jpg

Jennifleur-de-lis

Doeeeehoei!

 

Geef een reactie

