Personal: Nestdrang

5 Okt

Ieder wie me kent weet dat ik niet van het opgeruimde type ben. Mijn leuze is dan ook de volgende:

Tidy creative

Die quote is al mijn hele leven een geweldig uitvlucht geweest. Vooral wanneer vriendinnen zich voorzichtig een weg probeerden banen in mijn kamer door de hopen kleding, verfgerief en schriften op de grond of wanneer mijn moeder al zuchtend me ervan probeerde overtuigen dat het leven echt wel wat gemakkelijker is als je weet waar al je spullen liggen.
Nog zoiets: ik wist altijd perfect mijn spullen te vinden, namelijk ergens op de grond. Geen gedoe met honderden laden en kasten opentrekken, gewoon een beetje graven en die verloren haarborstel of sleutelbos kwam echt wel tevoorschijn!

En nu, eindelijk, na bijna 25 jaar, lijkt er iets veranderd. Misschien van korte duur, wie weet, maar de verandering is merkbaar. Het begon met de verschoonmat voor ons toekomstige kleine boeleke. Die moest ik om de een of andere reden persé hebben toen ik amper 5 maanden zwanger was. Zo’n maand geleden kwamen de tranen omdat het kinderbedje NOG STEEDS niet in elkaar stond! En vandaag heb ik een poetsplan opgesteld mét beloningssysteem om mezelf gemotiveerd te houden. Want ik moet en zal een gezellig, proper appartementje hebben om ons kindje in op te voeden!

DE – WAANZIN

Ja, echt veel gekker moet het niet worden, want anders vrees ik dat niemand me nog gaat herkennen. Ik vind het bijna bizar om toe te geven, maar vandaag heb ik de was gedaan, de afwas (wich I absolutely hate!), ik heb de badkamer opgeruimd en vond tussendoor ook nog de tijd om deze blog te schrijven. Voor iemand die al enkele maanden aan de zetel gekluisterd is lijkt me dat… Ongelooflijk. En voor iemand die nooit een vinger uitsteekt in het huishouden (met dank aan mijn zeer huishoudelijke vrouw) is dat nog vele ongelooflijker!

Dames en heren, appelen en peren, ik stel u voor:

De Nestdrang. Het meest magische symptoom van een zwangerschap!

Nesting is no bullshit - dealing with pregnancy anxiety

Enjoy it while it lasts.

Geef een reactie

