Vraag 9

12 Sep

To what degree have you actually controlled the course your life has taken?

Ik ben nu getrouwd en zwanger en ik geef eerlijk toe dat ik daar echt wel het voortouw heb in genomen. Ik heb geen hoger diploma en once again, ik ben ook echt wel zelf degene die er steeds voor heeft gekozen om op te geven… Ik woon met mijn vrouw in een appartement waar ook mijn moeder nog woont (gênant!?), maar ook daar heb ik voor gekozen, om nog een extraatje te kunnen sparen vooraleer ons kindje er is. Binnen 2 maanden verhuizen we naar ons eigen plekje en ook daar heb ik zelf voor gekozen.

Er zijn ook dingen waar je natuurlijk zelf niet voor kiest, ziekte, geldproblemen, en weet ik veel wat nog allemaal. Maar hoewel ik inderdaad sommige dingen uit mijn verleden jammer kan vinden is het ook nutteloos om spijt te hebben of de schuld van je af te schuiven. Dus ik ben ervan overtuigd dat ik zelf verantwoordelijk ben voor wat er in mijn leven allemaal gebeurd is. En zo erg is dat ook allemaal niet…

Geef een reactie

