Testing Tutorials: Dromenvanger

3 Sep

Een vriendin van mij (toevallig ook zwanger!) liet me een van haar projecties zien. Een mobiel voor haar toekomstige kindje. Dat bracht me op allerlei ideeën, want ik wilde al een hele tijd een dromenvanger maken. En op Pinterest vond ik de perfecte inspiratie om dromenvanger en babymobiel met elkaar te combineren en wel door deze foto:

Normaal gezien hangt een dromenvanger volledig naar beneden, maar op deze manier wordt het echt een mobiel. Leuk idee!

Ik begin zoals gewoonlijk met het opzoeken van een tutorial en deze is het op goed geluk geworden:

Natuurlijk volg ik bovenstaande video niet volledig, want om een of andere reden blokkeren mijn hersenen als ik iets tot op de letter moet volgen. Maar het gaf me wel voldoende basis om aan de slag te gaan!

Eerst ging ik mijn benodigdheden kopen in de Schleiper in Antwerpen. Een ijzeren of metalen cirkel (in dit geval een stuk van een lampenkap), wat veren, ijzerdraad, zilveren borduurgaren, dikkere zwarte draad of touw… Ik kocht ook nog enkele vlindertjes en roosjes om het extra meisjesachtig en speels te maken.

schleiper benodigdheden

En dan… Stap 1 is de lampenkap volledig van touw voorzien. Misschien wel het gemakkelijkste deel, maar geloof me, redelijk arbeidsintensief.

lampenkap

Stap 2 is dan weer meteen het moeilijkste gedeelte, het patroon binnenin de cirkel. Ik ben meerdere malen opnieuw begonnen omdat ik vond dat de afstand niet goed zat of dat het niet strak genoeg was aangespannen. Uiteindelijk maakte ik het af, maar is het midden nooit echt in het midden gekomen. Oh well, adios perfectionisme!

dromenvanger

Stap 3 is het prepareren van de veren. Een ijzerdraadje en dan een touwtje er rond is normaal voldoende, maar aangezien het hier om babyspul gaat en ik geen scherpe randjes wil, heb ik met kaarsvet enkele stukjes weggewerkt.

veren

En tot slot hebben we stap 4: de touwtjes aan de veertjes en dromenvanger binden, wat opleuken met mijn vlindertjes et… VOILA!

dromenvanger

Ik ben heel trots op het eindresultaat! Ook een perfect idee om eens cadeau te doen! Wat vinden jullie?

3 Reacties to “Testing Tutorials: Dromenvanger”

  1. moiravw september 3, 2015 bij 16:42 #

    Superschattig met die vlindertjes!

  2. simplyme_tineke september 5, 2015 bij 11:39 #

    Ziet er goed uit! En leuk om te zien hoe een diy vanaf youtube nu in het echt uitwerkt 🙂

    • eefjejo september 6, 2015 bij 21:00 #

      Ja, er wordt altijd gezegd hoe gemakkelijk iets is om te maken. En dan denk ik: eerst zelf doen, dan geloven! 😉

Geef een reactie

