Creativi-tijd: Art Journaling

26 Aug

Ik ben een dagboekenmeisje. Het is zo erg dat ik het best wel een verslaving durf te noemen. Ergens in een volgend blogbericht zal ik wel eens duidelijk maken (lees:bewijzen) hoe erg het met me gesteld is, maar vandaag wil ik even dieper ingaan op de schoonheid van Art Journaling.

Ik durf mezelf wel creatief te noemen, maar een kunstenaar, tekenaar of schilder…? Dat ben ik absoluut niet. Toch kan ik op Pinterest mijn ogen uitkijken naar de art journals en de foto’s die je er kan vinden. Man man man, ik wenste dat ik zo’n dingen ook kon.

Mijn eigen dagboek is een exemplaar van Paperchase met een geweldige olifant (toevallig mijn absolute lievelingsdier!)

Dagboek OlifantEn in mijn dagboek ga ik ook aan de slag met plaatjes, washi tape, ecoline en wat ik allemaal kan vinden..leven op papierIMG_2551washi

Uiteraard heb ik ook nog pagina’s waarop ook effectief geschreven tekst staat, maar die laat ik natuuuuurrrlijk niet zomaar zien. Zelfs voor Tahnee is dat off limits. Zowat de basis van een dagboek… Nietwaar?
Tot zover mijn pogingen om mijn oud saai dagboek om te vormen tot iets… tot gewoon iets.

In tegenstelling tot mijn soms triestige pogingen (I know, ik ben een dramaqueen, zo lelijk is het echt niet) hier enkele prachtige voorbeelden van art journals die veel veel veel te hoog gegrepen zijn voor mij, maar wel mooi om naar te kijken (en op te kwijlen, en groen van te zien van jaloezie).

Dus euhm, zolang de mogelijkheid nog niet bestaat om tijdens je slaap ongeziene talenten te kweken houd ik het voorlopig maar bij mijn spetsjes verf en kinderlijke handschrift. En stiekem ben ik daar ook al heel trots op hoor…

Zijn er hier nog dagboekenlovers??

3 Reacties to “Creativi-tijd: Art Journaling”

  1. moiravw augustus 26, 2015 bij 18:03 #

    Ik probeer om de zoveel tijd ook eens zoiets bij te houden, maar dat lukt niet altijd. Jouw foto’s geven me wel zin om weer te beginnen!

  2. adandenlion oktober 25, 2015 bij 08:15 #

    Dit ziet er echt onwijs leuk uit. Het begint bij mij ook te kriebelen om ook te gaan beginnen aan zoiets!

Geef een reactie

