Personal: vakantie en dromen

21 Aug

  
Het is hier een beetje stilletjes, en met reden! Momenteel vertoef ik namelijk in een heerlijke B&B in Le Gers, met een ietwat wankele motivatie om te bloggen, maar wel een enorme motivatie om lekker te eten, te dutten en te zwemmen. Toch heb ik mezelf weten weg te sleuren van het zwembad om een blogje te schrijven nadat mijn schoonbroer me de ietwat filosofische vraag ‘waar wil je binnen tien jaar staan in je leven?’ stelde. 

In het verleden heb ik altijd op die vraag kunnen antwoorden. Mijn antwoord zal nooit hetzelfde geweest zijn, maar aan dromen had ik geen gebrek. Toch was het op dit moment voor mij bijna onmogelijk te antwoorden. Ik blokkeerde volledig en was opeens niet meer zeker van mijn plannen om ooit naar het buitenland te vertrekken, of om mijn eigen bedrijfje te beginnen, of om een boek te schrijven… Waarom toch? Wat is er veranderd? Ik denk dat ik door mijn zwangerschap opeens in de realiteit ben gesmeten en een beetje ben vergeten dat ook als je zwanger bent en veel verantwoordelijkheden in het verschiet hebt, je nog altijd wel mag en kan dromen.  

Als er één ding is wat ik wil binnen tien jaar, en dan spreek ik over wat ik voor mezelf wil en dus eventjes niet over een geweldig gezinsleven en gelukkige kinderen, want dat staat vanzelfsprekend op de eerste plaats, dan is het creativiteit en sereniteit. Ik wil cursussen en opleidingen  gevolgd hebben en mezelf volledig uiten in de creatieve dingen. Ik wil elke dag kunnen schrijven, tekenen, knippen, plakken, schilderen, naaien, boetseren, … En bijleren. En dat alles zonder mezelf een immense druk op te leggen naar perfectie toe (want dat is de grote valkuil in mijn leven). En ik ben ervan overtuigd dat als ik dat kan doen, ik overal gelukkig kan zijn. Of het nu in de Antwerpse binnenstad is, het Franse platteland of de Spaanse kust, als ik gewoon mijn ding kan doen is het goed. 

Creativity is key. And love. 

Geef een reactie

