Lijstjestijd: mijn meest favoriete plekken op aarde

28 Jul

Ik ben geen doorgewinterde reiziger. Ik heb nog heel veel plekken op mijn to-visit lijstje staan, maar toch kan ik wel zeggen dat ik ondertussen ook al op heel veel mooie plekken ben geweest in mijn leven. En die wil ik graag met jullie delen!

  • Puerto de Sollèr – Mallorca

Mijn vrouw heeft er enkele jaren gewoond en ook nu gaan we er zo vaak mogelijk heen (ongeveer 1 keer per jaar, rijker dan dat zijn we niet). De plek waar we heen gaan is de perfecte combinatie van zon, zee, strand en de natuur, het culturele, de afgelegen plekjes.
Wanneer ik meedoe met de loterij, dan is het altijd met in het achterhoofd om daar met de winst een huis te kopen, meer hoef ik eigenlijk niet. En als dat niet lukt met al dat geld en geluk, dan proberen we er binnen enkele jaren gewoon zelf iets te starten, een B&B of een winkeltje, misschien een eettentje zelfs… Ik weet niet waarom, maar mijn hart ligt in Sollèr.

Mallorca

  • Rochehaut – België

Het hoeft niet met het vliegtuig te zijn… Amper 2 uurtjes van waar ik nu woon ben ik deels opgegroeid in de bossen en aan het water. In Rochehaut (hét mooiste plekje in de Ardennen) staat er een uiterst charmante chalet die toevallig en gelukkig in het bezit is van mijn familie. Als ik het geluk heb om eens drie dagen achter elkaar vrijaf te hebben dan pakken mijn vrouw en ik alles in, steken de hond in de auto en we zijn weg! Na een korte rit zijn we dan in de pure rust. Vaak heb ik mijn naaimachine of schildergerief bij of we maken wat mooie wandelingen en doen leuke uitstapjes en als we nergens zin in hebben kijken we wat series of films. We vervelen ons in ieder geval nooit en wat we ook doen het lijkt allemaal intenser als we het daar doen. Mijn hart ligt ook in Rochehaut. Echt waar.

Rochehaut

  • Kreta – Griekenland

Niet zozeer om er te gaan wonen, ik zou er nooit kunnen aarden denk ik, maar wel echt een van mijn favoriete vakantiebestemmingen. Wees nu eerlijk, het is een stukje paradijs! Het eten is er heerlijk, de desserts zijn er heerlijk (gratis verse watermeloen!), de mensen zijn vriendelijk. Wat wil je nog meer? Ik ben er zo’n 3 maanden geleden geweest op huwelijksreis en het lijkt alweer eeuwen geleden…

Kreta

  • Barcelona – Spanje

Again, Spanje. mijn hart ligt toch echt wel daar. En het hoeft niet eens in de rust of natuur te zijn, een bruisende stad zoals Barcelona is ook perfect! Barcelona, enkele jaren terug, was mijn eerste vakantie met een vriendin, zonder ouders. We hadden een super hotel buiten de stad met kitchenette en zaten elke dag 3 kwartier op bus en tram om in de stad te geraken. En toen vonden we dat totaal niet erg. Het hoorde erbij. We hebben toen zo veel bezienswaardigheden in 5 dagen gepropt, we zijn zelfs naar het museum van Dalì gegaan, 2 uur buiten Barcelona en hebben een dagje uitgetrokken om uit te rusten aan het strand. Het was geweldig. En alsof onze vrienden het konden ruiken dat ik graag nog eens terug wilde gaan: als huwelijkscadeau kregen we een weekendje Barcelona! Ik kan niet wachten om te beginnen plannen!

Barcelona

  • Londen – Groot-Brittannië

Ik ben er nog maar 1 keertje geweest, dus het is niet zo dat ik een kenner ben. Maar wat ik wél weet is dat ik meteen verliefd werd op de stad. Niet alleen vanwege de honderden bezienswaardigheden, toffe parken en mooie winkels, maar ook om het feit dat je zwaar getatoeëerde mannen ziet met piercings en weetikveelwatnogallemaal, strak in het pak met aktetas op weg naar hun job bij een bank of een of ander groot bedrijf. Alternatieve meisjes die je bedienen in de winkels? De normaalste zaak van de wereld. Het lijkt alsof de ‘standaard look’ er veel minder toe doet. Hoe vaak hoor je niet dat je hier in België wordt afgeschreven voor bepaalde jobs als je tatoeages of piercings hebt nog voor je je hebt kunnen bewijzen?
Wat ik ook enorm fijn vond: ik ben een dagje alleen op stap geweest. Het was namelijk een familievakantie en op een bepaald moment heb ik mijn eigen route uitgestippeld. Wat een vrijheid! Ik zou heel graag nog eens terug gaan.

Londen

Nadat ik deze blog heb uitgeschreven (wat misschien niet zo’n goed idee was, financieel gezien dan) heb ik zo veel zin om mijn koffers te pakken en te vertrekken! Ik zou gewoon bovenaan mijn lijstje beginnen en binnen 2 maanden weer thuiskomen nadat ik al mijn favoriete plekken weer eens heb bezocht!

Wat zijn jullie favoriete plekken op aarde?

Liefs, Eefje

2 Reacties to “Lijstjestijd: mijn meest favoriete plekken op aarde”

  1. LifeOfBun juli 28, 2015 bij 21:41 #

    Die foto in Mallorca is awesome-balls Eefje!!! Also, I made a little happy-jump toen je mijn vrouw en ik zei. Woop woop! :3

Geef een reactie

