Vraag 2

25 Jul

Which is worse, failing or never trying?

Uiteraard is nooit proberen erger dan falen, op zich beseft elke rationele mens zich dit. En toch is het soms zo moeilijk om te durven falen. We zijn allemaal geobsedeerd met hoe we overkomen, wat anderen van ons denken en, erger nog, wat we van onszelf denken. Mensen zijn zo streng voor zichzelf en, ik ga niet liegen, ik moet mezelf ook bij die club noemen. Maar sinds ik echt weet wat een faalangst inhoudt en sinds ik besef dat ik faalangst heb ben ik stappen beginnen ondernemen om dit toch te proberen veranderen. Ik heb me ingeschreven in sportlessen en opleidingen, ben ander werk gaan zoeken en ben uitdagingen aangegaan die ik normaal niet zou aangaan. En sindsdien ben ik al een paar keer met succes gefaald! Hip Hoi!

Geef een reactie

