Creativi-tijd: DIY Stempels

23 Jul

Hoe enorm gelukkig ik ook ben met mijn laptopje, ik zou niet kunnen zonder pen en papier. Ik heb zowat een verslaving als het op schriften en notaboeken aankomt. O ja, dan ben ik de agenda’s vergeten. Voor elk jaar heb ik ongeveer 4 verschillende agenda’s en die heb ik nodig, duuuh! Of toch zeker elke eerste 3 weken van het nieuwe jaar. Daarna verdwijnen ze in de vergetelheid en doet mijn hart (en portemonnee) echt wel pijn als ik ze maanden later onder  het stof vandaan haal en het toch niet over mijn hart krijg om ze weg te gooien.

Anyway, bij die tientallen schriften en boekjes horen natuurlijk een honderdtal pennen, potloden en stiften. Jazeker. Ik zou een winkel kunnen beginnen met mijn schrijfzooi. Ik steek het op mijn moeder, die auteur en journaliste is en mij de schrijfmicrobe heeft doorgegeven. Onrechtstreeks is het dus ook meteen haar schuld van mijn verslavingen daaromtrent, handig.

Naast al die pennen en schriften heb ik ook nog een hele map met mooie foto’s en plaatjes, uitgescheurd uit tijdschriften (meestal Flow) om te gebruiken bij mijn o zo interessante teksten. Want schrijf ik in mijn dagboek dat ik thee heb gedronken, dan hoort daar toch wel een plaatje bij van een theepot zeker? En zo blijven we wel bezig.

En als je denkt dat ik nu wel genoeg schrijf- en papierdingen heb… Think again! Ik voelde een bui van creativiteit opwellen en besloot om zelf stempels te maken die ik kan gebruiken ter decoratie van mijn dagboekfragmenten, brieven naar vriendinnen of mijn belastingaangifte (laten we de job van de ambtenaren een tikje fijner maken?).

Wat hebben we nodig?

1) Enkele gommen
2) Een mesje
3) Een potlood
4) Een onderlegger of een matje
5) Een stempelkussen

Stempels diy 1

Stap 1: bedenk enkele leuke (niet te moeilijke) tekeningetjes waarvan je een stempel wil. Ik ging voor een hartje, een pijl en een snor. En die teken je simpelweg op je gom met je potlood.

Stempels DIY 2

Stap 2: Uitsnijden! Niet echt heel gemakkelijk, daarom kan je best zorgen dat je tekeningetje niet te veel kleine hoekjes of rondingen heeft. Langs de andere kant, voor mij mag het wel een beetje ruw zijn. Mijn stempels hoeven geen perfecte strakke lijntjes te hebben, ik ga voor de arty look (om maar niet te moeten toegeven dat ik best wel wat netter had kunnen werken).Over het tekeningetje van mijn snor ben ik niet helemaal tevreden, dus die laat ik voor deze keer achterwege.

Stempels DIY 3

Stap 3: Testen! En het werkt… Perfect. Op een dik kwartier heb ik twee leuke stempels gemaakt en mezelf nog urenlang papierdecoratieplezier gegeven!

Stempels DIY 4

Krijgen jullie zin om het uit te proberen? Als je het probeert, stuur mij een fotootje door, ik ben benieuwd!

2 Reacties to “Creativi-tijd: DIY Stempels”

  1. studiobabsie juli 23, 2015 bij 18:37 #

    Leuk artikel! Heb dit zelf laatst ook gedaan op mijn blog, maar dan met het gutssetje van de Hema!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Lijstjestijd: Rondzwerven op internet | Lieverland - augustus 4, 2015

    […] je hier rondzwerven. Heel veel van mijn naai- brei- en knutselideetjes komen hiervandaan (zoals de DIY Stempels), alsook interieur-, mode-, beauty- en sinds kort baby- en zwangerschapsinspiratie! […]

Geef een reactie

